Haber

İzmir’de metro seferberliği

İZMİR (İGFA) – İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in akıllı ve sürdürülebilir ulaşım hedefi doğrultusunda İzmir, şehir içi ulaşımın geleceğine yön verecek yatırımlarla 2022 yılını geride bırakıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2022 yılında şehir içi ulaşımı daha akıllı ve konforlu bir yapıya kavuşturmak için raylı sistemden İZDENİZ’e, ESHOT’tan akıllı toplu ulaşım sistemlerine değerli yatırımlar yaptı. İzmir tarihinin en büyük yatırımı olan Buca Metrosu’nun yapım çalışmaları sürüyor. 1 milyar Euro’yu aşan maliyetiyle inşaatına başlandı. Narlıdere Metrosu ve Çiğli Tramvayı’nın hizmete girmesi için gün sayılıyor.

İlk kazık Buca-Üçyol Metro Hattı’nda çakıldı. İlk etapta her biri 36 metre uzunluğunda 340 adet kolonun döşeneceği Buca Metrosunda, 2023 Mart ayı itibari ile üç adet tünel açma makinesinin bire bir çalışarak ilk istasyonun yapılacağı yere inmesi planlanıyor. yer almak Projenin 4 yılda tamamlanması planlanıyor.

Yüzde 93’ü tamamlanan Narlıdere-Fahrettin Altay Metro Hattı’nda deneme seferlerinin 30 Mart 2023’te başlaması bekleniyor. Yeni sınırın 100. Yıl anısına 30 Ağustos 2023’te hizmete açılması hedefleniyor. Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş yıldönümü. Yaklaşık 7.2 kilometre uzunluğundaki Fahrettin Altay-Narlıdere Kaymakamlığının ortasında yedi istasyon olacak. Bu hat ile İzmir Büyükşehir Belediyesi, hafif raylı sistem ağındaki istasyon sayısını 24’e, raylı sistem uzunluğunu ise 186,5 kilometreye çıkaracak. Çalışmaların tamamlanmasıyla Bornova EVKA-3’ten metroya binenler doğrudan Narlıdere Kaymakamlığına gidebilecek.

Çiğli Tramvayı’nda çalışmaların yaklaşık yüzde 90’ı tamamlandı. Güçlendirmeye başlanan hatta insansız test uçuşları 30 Aralık itibarıyla başlıyor. Sınırın Mart 2023’te hizmete girmesi planlanıyor. Çiğli trafiğini önemli ölçüde rahatlatacak, hastane, üniversite ve Bölgede sanayi, 2 milyar liraya ulaştı. 11 kilometrelik sınır 14 istasyondan oluşacak.

Kenti demir ağlarla kaplayarak toplu ulaşımda raylı sistemleri yaygınlaştıran İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karabağlar-Gaziemir Metrosu için çalışmalara başladı. Kentteki tüm raylı sistem ulaşımlarına paralel olarak gerçekleştirilecek olan İzmir Hafif Raylı Sistemin 6. Etap Karabağlar-Gaziemir Hattı’nın güzergâhları ve durakları belli oldu. Karabağlar-Gaziemir Metorsu’nun kılıklı hat ile Konak’a bağlanması, ESBAŞ ve Adnan Menderes Havalimanı durakları ile İZBAN kavşağı sağlanması planlanıyor. Sürücüsüz araçların kullanılacağı 32,6 kilometrelik sınırın 24 istasyonla hizmet vermesi planlanıyor.

ESHOT Genel Müdürlüğü, 2022 yılında 3 Milyar 200 Milyon TL gider bütçesiyle İzmir’de toplu ulaşım hizmeti verdi. ESHOT, 2022’de yaklaşık 280 milyon biniş ile tüm toplu ulaşımın yüzde 48’ini gerçekleştirdi.

Otobüs alımı alanında bir ilk olan ESHOT Genel Müdürlüğü, 2022 yılında filosunu güçlendirdi. Bu yıl 22 adet midibüs alımı yapan ESHOT, ulaşımın zor olduğu dar ve yokuşlu sokaklara da en kaliteli toplu taşıma hizmetini verdi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 2019 yılında Seferihisar’da ilk kez hayata geçirdiği İZTAŞIT projesine 2022 yılında Kiraz ve Menemen ilçeleri de dahil edilerek çevre ilçelerde bulunan bireysel ulaşım araçlarının toplu ulaşım ağına entegre edilmesi hedeflendi. Bireysel toplu taşımacıları kooperatif çatısı altında buluşturan ve İzmirim Kart avantajlarını şehrin en ücra köşelerine taşıyan İZTAŞIT Projesi ile çevre ilçelerimizin tamamı güvenilir ve konforlu toplu taşıma hizmetine sahip olacak.

Her gün ortalama 270 bin kilometre yol kat eden ESHOT araçlarının bakım ve onarımı için eskiyen araçlar ESHOT’un atölyelerinde yeniden yaratıldı. Bakım, onarım ve yenileme faaliyetleri kapsamında 505 otobüs fabrikadan çıktığı gibi sıfırlanarak hizmete açıldı. ESHOT atölyelerinde artan girdi maliyetlerinin düşürülmesi amacıyla otobüslerin garanti kapsamı dışında ihtiyaç duyduğu yedek modüller üretilerek bir yılda 5 milyon TL’nin üzerinde tasarruf sağlandı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin “popüler ulaşım ilkesi” ışığında 2019 yılında hayata geçirdiği “Toplu Araç” uygulaması ile İzmirlilere günün belirli saatlerinde yüzde 50 indirimli ulaşım sağlandı. Halk Taksi saatlerinde ESHOT araçlarına binerek kartı dolu yolcular ayda yaklaşık 258 TL, öğrenciler ise 66 TL tasarruf sağladı.

İzmir’de şehir içi toplu ulaşımın kalbi konumunda olan ESHOT Genel Müdürlüğü tarihi bir adım attı. En şiddet içeren meslekler arasında sayılan otobüs şoförlüğü artık erkeklerin tekelinden çıktı. Kadın istihdamına kota ayıran ESHOT bünyesinde 2019 yılında 29 kişi ile başlayan kadın sürücü istihdamı, 2022 yılında 106 kişiye ulaştı. 2023 yılı sonuna kadar 170 kadın sürücüye ulaşılması hedefleniyor.

İzmir’de engelli vatandaşlarımızın otobüsle ulaşımda yaşadıkları sıkıntıları azaltmak amacıyla 292 otobüsümüze tekerlekli sandalye kullanan 2 yolcu aynı anda binebilecek şekilde düzenlenmiştir.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in kentte deniz ulaşımının payını artırmak için yaptığı yatırımlar doğrultusunda İZDENİZ Genel Müdürlüğü’nde de yatırımlar artırıldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, 6 adet elektrikli yolcu gemisi ile deniz ulaşımını güçlendirme sürecini başlattı. 6 adet elektrikli yolcu gemisi için hazırlanan fizibilite çalışması yatırım programına alınmak üzere Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Daire Başkanlığı’na sunuldu. Projenin yatırım programına alınmasıyla birlikte ihale çalışmalarının başlayacağı açıklandı.

Yüzer Köprü’nün 7’nci halkası Mavi Körfez, Ocak 2022’de İZDENİZ Filosuna katıldı. Kiralama Hizmeti ile filoya katılan Mavi Ege ve Mavi Körfez’in aylık kira bedeli toplam 655.669 TL oldu. Mavi Ege ve Mavi Körfez arabalı vapurlarının filoya katılmasıyla Üçkuyular – Bostanlı sınırında 15 dakikada bir sefer başladı. Binek araç yoğunluğunun az olduğu dönemde kullanılan bu Otomobilli Vapurlar sayesinde sadece 12 ayda yaklaşık 19 Milyon TL yakıt tasarrufu sağlandı.

Kent içi ulaşımda deniz ulaşımının payını artıran İzmir Büyükşehir Belediyesi İZDENİZ A.Ş. Genel Müdürlük, ekonomik krizin gölgesinde geçen 2022 yılında 7,5 milyon TL tasarruf etmeyi başardı. İzmir Tersaneler Komutanlığı ile yapılan iş birliği ile İstanbul’daki tersaneler yerine gemiler İzmir’e yanaştırılarak İstanbul’a gidiş-dönüş gün kayıplarının, yol masraflarının, işçi tüketiminin, sefer iptallerinin önüne geçildi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in İzmir’i bir dünya kenti yapma hedefi doğrultusunda çalışmalarını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, deniz turizmine ivme kazandıracak İzmir-Midilli seferlerine 17 Haziran’da başladı. Yaz döneminde Plomari ve Midilli Limanlarına toplam 18 sefer düzenlendi. İzmir Midilli uçuşları 2023 yılında da devam edecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu